۱۳۹۹/۰۵/۱۹

بوم کسب و کار

بوم مدل کسب و کار

پیج اینستاگرام باشگاه کش فلو

اگر شما هم در زمینه های اقتصادی کمی فعالیت کرده باشید ، باید در مورد بوم کسب و کار شنیده باشید ، این موضوع همانگونه که از ظاهر عبارتش پیداست ، یک نوع تابلو هست که به شما نشان می دهد چرخه فعالیت یک کسب و کار به چه صورت اتفاق می افتد و به مدیران و کارآفرینان این اجازه و کمک را می دهد که بهتر و روشن تر بتوانند به مسائل مطرح در کسب و کارشان پاسخ بدهند.

در ادامه به اجزای ۹ گانه بوم کسب و کار می پردازیم :

  1. مشتریان

همیشه در مورد بازار هدف شنیده اید ، در این بخش شما بازار هدف کسب و کار خودتان را مشخص می کنید . به عنوان مثال مشتریان برای کسب و کاری همانند اسنپ ، راننده ها و مسافران هستند که اسنپ به آنها خدمت رسانی می کند

  1. کانال های ارتباطی

در این بخش شما مشخص می کنید که از طریق چه راه هایی به مشتریانتان خدمت رسانی می کنید ، به عنوان مثال یکی از راههای ارتباطی با مشتریانش ، اپلیکیشن اش است که هم به مسافران و هم به رانندگان خدمات رسانی و اطلاع رسانی می کند

  1. جریان درآمد

در این قسمت باید بنویسید که از چه طریقی جریان نقدینگی کسب و کار شما تامین می شود  ، یا به عبارتی می نویسید که چطور درآمد به دست می آورید و سوددهی این کسب و کار چقدر  است .مثلا برای یک شرکت تولیدی میزان درصد سودی که در آن هزینه ها دیده شده است ، پس از فروش تمام تولیدات را جریان نقدی این شرکت می گویند که مشخص است .

  1. فعالیت های کلیدی

انجام اموری که برای توسعه و پیشرفت از قبیل تبلیغات ، آپدیت محصول ، بازاریابی و … را باید در این بخش یادداشت کرد

  1. ارزش پیشنهادی

در واقع در این بخش شما بده و بستان خود را با مشتریانتان را در نظر می گیرید ، یعنی می نویسید که چرا افرادی که در بازار هدف شما هستند باید از محصول شما و کسب و کار شما استفاده کنند و شما را انتخاب کنند !

مثلا برای اسنپ در این بخش می توان نوشت که قیمت ارزان تر از تاکسیرانی ، در دسترس بودن ، اختیاری بودن کار کردن

  1. ارتباط با مشتریان

در این بخش راه هایی که ارتباط شما را با مشتریانتان حفظ می کند را می نویسید و از آن بهره می گیرید از قبیل راه اندازی یک باشگاه مشتریان ، پشتیبانی فروش ، راه های ارتباط تلفنی ، وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و… را شامل می شود ولی باید  در نظر بگیرید که این راه از هنگامیکهمشتری شما با شما و محصولتان آشنا میشود شروع می شود و تا زمانیکه از آن استفاده می کند ادامه دارد

  1. شرکای کلیدی

یکی از راههای رشد و پیشرفت برای کسب و کارتان این است که با رقیبان و افرادی که بخشی از جامعه هدف شما را در اختیار دارند را با خودتان آشنا کنید و بتوانید از طریق راههای ارتباطی آنها با مشتریانشان به بخش بزرگتری از جامعه هدفتان دست پیدا کنید و فروشتان را افزایش دهید

  1. منابع کلیدی

یکی از مهم ترین بخش های یک کسب و کار آنجاست که قرار است از کجا تامین شود ، این تامین شدن می تواند نیاز تامین به نیروی کار ، متخصص ، نقدینگی ، محل کار کارمندان ، پشتیبانی تیم های زیرگروه و… می شود

  1. ساختار هزینه ها

در این بخش ، هزینه های کسب و کارتان را مرقوم می کنید تا بدانید عمده ی هزینه کرد شما در کدام بخش است و با تکمیل این فیلد در آخر می توانید چرخه کسب و کارتان را به طور کامل بررسی کنید و برای آن جذب سرمایه کنید .

 

 

با پیوستن به پیج اینستاگرامی باشگاه کش فلو از قرار گرفتن مقالات جدید بر روی سایت با خبر شوید.

حراج!

I am raw html block.

/>Click edit button to change this html

فرانچایز کسب و کارت رو بده و سودشو بگیر

برای موفقیت یک کسب و کار باید برایش نقشه ها ریخت ، و راهی که امروزه خیلی ها از آن استفاده می کنند تا کسب و کارشان را گسترش دهند ، دادن فرانچایز کسب و کارشان است

چاره کار آچاره است

برای اوقاتی که احتیاج به خدمات داریم ، بهترین راه استفاده از خدمات آچاره است

آینده ساز تکنولوژی جهان

ایلان ماسک یکی از مشهور ترین و معروف ترین ها در زمینه پیشرفت تکنولوژی جهان و همچنین بنیان گذار کارخانه خودرو سازی تسلا هست

شما هم اسنپ دارید ؟!

یکی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها در زندگی روزمره ما اسنپ هست ، آیا می دانید از کجا شروع شده به وجود آمدنش ؟!

شخصیت هفته , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره علی کارگزار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *