مدت زمان : 00:00:00
مدت پشتیبانی : 0 روز

راز موفقیت کارآفرینی پدر ثروتمند به طرز فریبنده ای ساده است:

کمتر صحبت کردن. بیشتر انجام دادن

 

بسیاری از کارشناسان می گویند:

"کارآفرینان شکست می خورند زیرا سرمایه آنها کم است."

 این ترس از کمبود سرمایه، این کمبود پول و همچنین عدم وجود یک چک حقوق ثابت، چیزی است که باعث می شود بیشتر افراد به عنوان یک کارمند به امنیت شغلی بچسبند اما دلیل شکست کارآفرینان نیست.

 

در حالی که کمبود سرمایه یک چالش است فقدان آموزش کارآفرینی، تجربه کسب و کار در دنیای واقعی و جرات است که باعث می شود اکثر مردم در تجارت موفق نباشند.

شیوه آموزش :
مقاله آموزشی
با امکان درج پرسش یا نظر
ارزش :
رایگان

توضیحات بیشتر

کل کلمات: 1084 | مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه | نویسنده: رابرت کیوساکی | مترجم: رضا کارگزار

 

کدام نسل کارآفرین ترین است؟

 


نکته خنده دار این است که کلمه کارآفرین معنایی متفاوت از گذشته به خود گرفته است.

زمانی که من جوان بودم بیشتر مردم کارآفرینان را دیوانه هایی تصور می کردند چون هیچ فرد عاقلی ریسک نمی کند. این نشان افتخار نبود.

 

با این حال، امروزه به نظر می رسد به ویژه در میان هزاره ها(نسل Y یا همان دهه شصتی ها )، مرسوم است که خود را کارآفرین خطاب کنند.

حتی اگر یک کارمند تمام وقت هستید، اگر یک کار جانبی یا قراردادی دارید لباس کارآفرینی را با افتخار می پوشید.
 

یا اگر کتاب‌های زیادی از کارآفرینان می‌خوانید و ذهنیت شلوغی دارید، ممکن است خود را کارآفرین بنامید.

 

من جوانانی را می شناسم که آخر هفته ها با اوبر رانندگی می کنند و عصرها از طریق Doordash غذا تحویل می دهند و خود را کارآفرین می دانند.
 

اما واقعیت این است که بیشتر هزاره ها ( نسل Y یا همان دهه شصتی ها ) کارآفرین نیستند. آنها کارآفرینانه می خواهند... و بیش از حد کار می کنند.


 

. درک مفهوم چهار ربع جریان نقدینگی


 

آنها تفاوت بین سمت E (کارمند) و S (خویش فرمایی) چهار ربع جریان نقدینگی و طرف B (صاحب کسب و کار) و I (سرمایه گذار) را درک نمی کنند.


کار کردن در یک فعالیت کارآفرینی، کارآفرینی نیست.

این در بهترین حالت خویش فرمایی و در بدترین حالت کار قراردادی است.

داشتن یک شغل است، نه یک شرکت کارآفرین.

 

با توجه به آن، من از مقاله دیوید ملتزر در مجله “Entrepreneur” (كارآفرين ) که به هزاره ها و کارآفرینی می پردازد، تعجب نمی کنم .

دیوید، کارآفرینی است که یک شرکت بازاریابی ورزشی را با وارن مون مدافع سابق NFL راه اندازی کرد.
 

همانطور که دیوید به اشتراک می‌گذارد بیشتر هزاره‌هایی که می‌بینم، خود را کارآفرین یا حداقل مبتکر می‌دانند. سردبیر مجله MillenniAL، بریت هیسن ادعا می کند که 60 درصد از هزاره ها خود را کارآفرین می دانند و 90 درصد کارآفرینی را به عنوان یک ذهنیت می شناسند.
 

او سپس به ارائه آمارهای بسیار شگفت انگیزی در مورد کارآفرینی می پردازد:

. میانگین سنی یک کارآفرین 40 سال است.
. آنها حداقل شش تا ده سال تجربه صنعت مرتبط دارند.
. بزرگترین گروه رشد كرده کارآفرینی در دو دهه اخیر افراد بین سنین 55 تا 65 سال هستند.

. یک شرکت موفق و با رشد بالا دو برابر بیشتر از گروه سنی 20 تا 34 سال، توسط افراد بالای 55 سال راه اندازی می شود.

 

. چرا اکثر کارآفرینان شکست می خورند.


به همان اندازه که این آمارها جالب هستند، چیزی که در مورد مقاله دیوید واقعا جالب است دلایلی بود که او برای شکست کارآفرینان بیان کرد.


اولین دلیل شکست، صرف نظر از اینکه شما در دهه سی، چهل، پنجاه یا شصت هستید، این است که کارآفرینان قانون شماره يك کارآفرینی را فراموش می کنند، یعنی ماندن در تجارت. هر روز هر یک از این کارآفرینان باید وسواس فکری داشته باشند که چگونه از خود مراقبت کنند تا تضمین کنند که روز بعد در تجارت هستند.

اهداف بلند مدت مهم هستند اما اگر کسب و کار شما ناموفق باشد مهم نیستند.

 

دوم، کارآفرینان تفاوت بین نوآوری و کارآفرینی را درک نمی کنند.
 

نوآوری، عمل یا فرآیند استفاده از تخیل و واقعی ساختن آن است، در حالی که
کارآفرینی عمل کسب درآمد از نوآوری است.

 

کارآفرینان بزرگ نیازی به فکر خلاقانه ای جز این ندارند که «چگونه از ایده هایم درآمدزایی کنم؟» یا «چگونه می توانم از ایده های دیگران درآمدزایی کنم؟»در نهایت بسیاری از کارآفرینان نمی توانند در کسب و کار خود تنوع ایجاد کنند.

 

اگر من 20 میلیون دلار در یک استارتاپ داشتم، 10 طرح تجاری جداگانه با بودجه هر کدام با 2 میلیون دلار داشتم، می دانستم که اگر بتوانم به طور کلی در تجارت باقی بمانم، یکی از این 10 کسب و کار می تواند با ضریب 50 برابر یا بیشتر تکامل یابد.
 

بنابراین، حداقل سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری من می تواند بیش از 100 میلیون دلار بازده داشته باشد و حتی اگر در 9 تجارت ناموفق بودم، همه من و تجارتم را بسیار موفق می دانستند، زیرا من 20 میلیون دلارم را گرفتم و آن را به 100 میلیون دلار تبدیل کردم.

 

. رازهای موفقیت پدر پولدار برای کارآفرینان


اگر مشاهدات دیوید را خلاصه کنم با آنچه که اخیراً برای اعضای انجمن ريچدد ایمیل فرستادم مطابقت داشت این است که در آن ایمیل من در مورد دوستم مت صحبت کردم که از یک برنامه کارآفرینی دانشگاهی فارغ التحصیل شد.

او احساس می کرد که آموزش بسیار مفید است، اما متوجه شد که تا زمانی که آن را عملی نکرده باشد، معنای زیادی ندارد.

 

همانطور که نوشتم:

 

"در محیط مدرسه، درک این موضوع که کارآفرینان باید انعطاف پذیر، چابک باشند و بتوانند به سرعت و به طور موثر با شرایط در حال تغییر سازگار شوند، سخت است."

 

کارآفرینان باید روحیه کارآفرینی داشته باشند آنها باید برای همه چیز بجنگند و از سختی ها عبور کنند. مت متوجه شد که این درس ها از مدرسه نمی آیند آنها از زندگی می آیند. این درس‌ها باعث می‌شود «خیابان هوشمند» شود.

 

در پایان آنچه دوست من مت یاد گرفت و دیوید در مورد آن می نویسد درس های سختی است که از انجام کارآفرینی به دست می آید این تنها راه برای خوب بودن در آن است. به همین دلیل است که راز پدر پولدار برای موفقیت در کار و کسب، صرفاً انجام بیشتر و کمتر صحبت کردن بود.

 

به عنوان یک مرد جوان درباره کار و کسب زیاد صحبت کردم (یک کار و کسب کیف پول نايلوني که نام و نشان گروه هاي راك را روي آن چاپ مي كرديم) اما کار سخت كه زنده نگه داشتن کارو کسب بود را انجام ندادم.
 

من مراحل ذکر شده در بالا را برای ماندن در تجارت دنبال نکردم در نتیجه تجارت من شکست خورد و یک میلیون دلار بدهی داشتم و وقتی با مشکلات کاری پیش پدر پولدار رفتم، او مرا نجات نداد.

 

در عوض او سخت اما دردناک، مقداري از حقیقت را به من فهماند تجارت من محکوم به شکست بود و این تقصیر من بود.

 

با این حال، همین کار و کسب بود که به من کمک کرد درس های ارزشمندی بیاموزم، درس های سختی که به من این امکان را داد که در آینده در تجارت موفق باشم. اگر می خواهید در تجارت موفق باشید، باید همین کار را انجام دهید.

 

. ایجاد ویژگی های کارآفرینی


در حالی که من روحیه کارآفرینی هزاره‌ها را تحسین می‌کنم، اما این فقط یک طرز فکر نیست که شما را کارآفرین می‌کند و همچنین یک آموزش هوشمندانه در کتاب نیست.

 

در عوض درس‌های سخت بیرون رفتن در دنیا، تلاش و گاهی اوقات شکست است که به شما کمک می‌کند ویژگی‌ها و مجموعه مهارت‌هایی را که کارآفرینان برای موفقیت در تجارت به آن نیاز دارند، بسازید.

 

من همیشه وقتی می شنوم که مردم می گویند: "اوه، او خوش شانس بود" برایم سرگرم کننده است یا "آنها یک شبه موفق شدند" تعداد کمی از داستان واقعی پشت موفقیت های کارآفرینی را می دانند یا قدردانی می کنند. دلیل موفقیت آنها این بود که راز رهبری را آموختند.
 

دلیل اصلی شکست اکثر کارآفرینان جدید صرفاً به این دلیل است که آنها آموزش های اصلی، نقاط قوت اصلی را که برای مقاومت در برابر سختی های کارآفرینی نیاز دارند را ندارند. بعضی ها بهش میگن جرات. دیگران آن را پشتکار می نامند.

 

در ارتش ممکن است به این صورت بیان شود:

 «بایست، بلند شو، دیگر برای خودت متاسف نباش، از خرخر کردن و از مکیدن شست دست بردار و دوباره شروع کن. مامانت ازت خجالت میکشه، چون مامانت از تو خشن تره.» من فکر می‌کنم شما به این نکته پی می‌برید که ویژگی واقعی یک کارآفرین این است که به سادگی ادامه دهد.

یکی دیگر از دلایل مهم شکست اکثر کارآفرینان این است که سیستم آموزشی ما افراد را به عنوان کارمند تربیت می کند، نه کارآفرین.
دنیای یک کارمند با دنیای یک کارآفرین بسیار متفاوت است. یک تفاوت بزرگ در مفهوم چک حقوق و دستمزد است.
 

اگر در مورد آن فکر کنید متوجه خواهید شد که شخصی که چک حقوق شما را امضا می کند زندگی شما را کنترل می کند.

 آیا آن شخص نباید شما باشید؟ اگر به اندازه کافی قوی هستید احتمالاً باید چنین باشد.

 

اگر کارمندی چک حقوق خود را دریافت نکند، کار را ترک می کند و به دنبال شغل جدید می گردد.

 

اکثر کارآفرینان باید به اندازه کافی مقاوم باشند تا بتوانند گاهی برای سالها بدون چک حقوقی فعالیت کنند.

 

 اما ناگفته نماند که برای ساختن ویژگی های یک کارآفرین، باید از نمایش ویژگی های یک کارمند خودداری کنید.
 

شغل دوم راه خوبی برای سهولت در ورود است، اما در واقع باید بند ناف را قطع کنید و همه چیز را وارد کنید.

 

. چه کسی می تواند در تجارت موفق باشد؟


بنابراین آیا همه اینها به این معنی است که هزاره ها نمی توانند کارآفرین باشند؟ البته که نه! داستان افراد موفقی مانند مارک زاکربرگ به اندازه کافی گواه آن است.

اما این بدان معناست که داشتن طرز فکر یا اینکه خود را کارآفرین بنامید کافی نیست. شما باید در واقعيت کار را انجام دهید.

 

خبر خوب این است که هر کسی می‌تواند کارآفرین باشد، از نسل هزاره گرفته تا بچه‌های جوان اگر مایل به انجام کار باشد.

هرکدام نقاط قوت خود را دارند که باید به میز مذاکره بیاورند و هر کدام چیزهای خاص خود را برای یادگیری در طول راه دارند.

 

 


 درباره وبلاگ :

این مقاله به صورت متنی و رایگان در باشگاه کش فلو منتشر می شود و فقط با درج نام نویسنده و مترجم و بک لینک به این صفحه در باشگاه کش فلو، می توانید تمام یا قسمتی از محتوای آن را تکثیر نمایید.


راهنمای اطلاع رسانی :

جهت اطلاع از انتشار آخرین مقالات وبلاگ لطفاً در پیام رسان های باشگاه کش فلو عضو شوید و ایمیل خود را در بخش "ویرایش حساب من" وارد نمایید. مقالات وبلاگ به صورت همزمان در کانال یوتیوب باشگاه کش فلو نیز اطلاع رسانی می شود که با سابسکرایب کردن کانال و فعال کردن زنگوله، یوتیوب خودش به شما اطلاع رسانی می کند.

تلگرام     cashflowir@
ایتا     cashflowir@
یوتیوب     cashflowir@

سایر محصولات

   

بازی رومیزی کش فلو

فروشگاه کش فلو . محصولات فروشگاه

 

کارگاه مجازی آموزش سواد مالی مبتنی بر بازی کش فلو

رضا کارگزار . آموزش بازی

 

بازی رومیزی کش فلو به همراه کارگاه مجازی آموزش بازی

فروشگاه کش فلو . محصولات فروشگاه

   

بازی رومیزی کش فلو ریس

فروشگاه کش فلو . محصولات فروشگاه

 

کارگاه مجازی آموزش سواد مالی مبتنی بر بازی کش فلو رِیس (ویژه خانواده ها و مربیان)

رضا کارگزار . آموزش بازی

 

بازی رومیزی کش فلو ریس به همراه کارگاه مجازی آموزش بازی

فروشگاه کش فلو . محصولات فروشگاه

   

بازی رومیزی کش فلو به همراه کش فلو ریس

فروشگاه کش فلو . محصولات فروشگاه

 

کارگاه مجازی برنامه ریزی مالی در زندگی شخصی

رضا کارگزار . آموزش سواد مالی

 

کارگاه مجازی هوش ثروت

رضا کارگزار . آموزش سواد مالی

   

جلسه هدایت مالی با رضا کارگزار

رضا کارگزار . مشاوره

 

سریال صوتی زنگ سواد مالی (پادکست)

رضا کارگزار . آموزش سواد مالی

 

سریال ویدئویی مربی سواد مالی

رضا کارگزار . سریال مربی سواد مالی

       

سریال متنی خط سواد مالی

رضا کارگزار . سریال خط سواد مالی

       

پرسش و پاسخ (0)